baner
 «  przewijaj zdjęcia  »

UWAGA: Zdjęcia i filmy mogą przedstawiać różne warianty produktu. Cena odpowiada jednostce miary.

COLLECTA 88200 DINOZAUR MŁODY BRACHIOZAUR ROZMIAR:S (004-88200)

CENA: 11.24

dostępność: wysyłamy w ciągu 24h

Figurka kolekcjonerska firmy Collecta. Produkty tej firmy cechują się najwyższą jakością oraz idealnym odwzorowaniem kolorów i kształtów.
Cała kolekcja obejmuje przeszło 553 figurek zwierząt, postaci oraz akcesoriów .

wymiary: 7.5 x 6.5cm
na podstawie Wikipedii:

Rodzaj Brachiosaurus został opisany na podstawie skamieniałości odkrytych w Ameryce Północnej (Kolorado). W 1914 r. na podstawie skamieniałości odkrytych w Niemieckiej Afryce Wschodniej (na terenach dzisiejszej Tanzanii) opisany został gatunek B. brancai.

Nazwa Brachiosaurus oznacza „ramienny jaszczur” i odwołuje się do jego przednich kończyn które były dłuższe od tylnych. Część paleontologów uważała do niedawna, że ze względu na swój ogromny ciężar zwierzęta te o wiele lepiej czuły się częściowo zanurzone w wodzie. Przypuszczano, że wielkie dinozaury rzadko opuszczały środowisko wodne. Dziś naukowcy skłonni są uważać, że te dinozaury prowadziły naziemny tryb życia. Chcąc utrzymać się przy życiu, roślinożerny brachiozaur musiał pożerać olbrzymie ilości pokarmu. Długa szyja pozwalała mu zdobyć liście znajdujące się wysoko, nieosiągalne dla mniejszych zwierząt. Olbrzymie brachiozaury miały złożony układ trawienny i żołądek zdolny do rozdrabniania roślin. Być może pomagały w tym połykane przez nie kamienie (gastrolity), które ocierając się o siebie w żołądku rozdrabniały pokarm.

pokrycie ciała: łuskowata skóra